09 de maig 2012

POMETES DOLCES

Avui participo en l'acte homenatge de la catosfera a l'Any de la Paraula Viva que es commemora el centenari de la Secció Filològica de l'Institut d'Estudis Catalans.

La paraula que he apadrina't és: 
                                                      LLAMINERA 

i perquè aquesta paraula? 
Quan penso en ella recordo un llibre molt especial que em va regalar la meva tieta Montse quan vaig fer els 13 anys. (Quin any!!) -Les Fangstigoses receptes de Roald Dahl-
Quina passada de llibre de receptes!! xulíssimes! espectaculars! imaginatives! i sobretot sobretot molt llamineres, ummmmh. Em divertia fent receptes a casa amb la Lídia (ma germana gran) i ens ho passàvem d'allò més bé, els meus pares també ho feien ja que ells eren els conillets díndies, je je !!
 


En aquests moments tinc 28 anys, sóc pastissera i bombonera, potser gràcies a tenir el llibre entre les meves mans vaig començar a pensar en el món de les llaminadures i per això avui us vull presentar a tots els lectors  i lectores del APARAULA'M una recepta molt fàcil d'aquest llibre: 


POMES CARAMEL·LITZADES 
de Charlie i la Fàbrica de xocolata:

Per a 4 personetes.

Materials i Ingredients:
buidador rodó de pomes, escuradents, cassó petit, un bol de 20 cm de diàmetre amb aigua i glaçons.
(S'han de preparar a l'últim moment perquè passada una hora es posen a <<plorar>>.)
4 pomes, mitja cullerada d'aigua, 100g de sucre morè, 25g de mantega.

1    Agafeu tres pomes i feu-ne tantes boletes com sigui possible utilitzant el buidador. Cada boleta hauria de conservar part d ela pell de la poma.
2    Punxeu cada boleta de poma, a través de la pell, amb un escuradents.
3    Poseu tots els ingredients al cassó i escalfeu-los una mica, remenant de tant en tant. S'apuja el foc fins que la barreja agafi un color marró intens. Apagueu el foc i espereu fins que el caramel deixi de fer bombolles.
4    Traieu el bol d'aigua gelada de la nevera. Treballant tan de pressa com sigui possible, suqueu les boletes de poma, d'una en una, dins el caramel. Doneu-los uns quants tombs fins que quedin ben cobertes i poseu-les immediatament dins el bol d'aigua gelada durant mig minut.
5    Claveu les boletes de poma caramel·litzada a la poma que heu reservat i serviu-ho.




DONO LES GRÀCIES A LA MEVA TIETA PER AQUEST REGAL TANT MERAVELLÓS QUE EM VA FER ELS MEUS 13 ANYS.

T'estimo Montse..

Alba Colominas Barberà (la llaminera)



5 comentaris:

  1. quins moments.....jo m'enrecordo de la recepta aquella del cocodril amb escuradents!!!!! jejejjjeej!!!!!

    molt maco el post Alba!

    ta germana gran.... :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Lidiona!!! t'envió dos petons cap a Cambrige

      Elimina
  2. Aquesta paraula és de caramel! ^0^

    ResponElimina
    Respostes
    1. ummmmh! m'encanta el caramel! gràcies Pilar.

      Elimina
    2. Mmmm!! Deliciosa la paraula i la recepta!!

      Elimina